ALBERTINUM, ODBORNÝ LÉČEBNÝ ÚSTAV, ŽAMBERK
Základní informace o organizaci
! Povinně zveřejňované informace dle zák. č. 106/1999 Sb.!
- Oficiální název organizace: Albertinum, odborný léčebný ústav, Žamberk
- Důvod a způsob založení:
Albertinum, odborný léčebný ústav, Žamberk (dále jen OLÚ) vznikl jako příspěvková organizace Pardubického kraje podle ust. § 35, odst. 2, písmn. k) zákona č. 129/200 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů a podle ust. § 27, odst. 2, zákona č. 250 /2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, vydáním zřizovací listiny schválené usnesením Zastupitelstva Pardubického kraje č. Z/148/03 ze dne 17. 4. 2003.
V právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající, tedy je právnickou osobou ve smyslu § 20, zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou.
Posláním organizace je zajištění poskytování zdravotních služeb podle § 15 odst. 1, písm. a/ zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování. OLÚ je zdravotnickým zařízením zajišťujícím v hlavním předmětu činnosti podrobně vymezenou komplexní a nedělitelnou léčebně preventivní péči osobám s poruchami zdraví, které mají převážně vleklý průběh a potřebují zvláštní péči s výrazným rehabilitačním zaměřením.
Charakterem poskytované péče je zčásti léčebnou onemocnění dýchacích cest (pneumologie a ftizeologie), duševních onemocnění, zajišťuje následnou a dlouhodobou lůžkovou péči, a zčásti ambulantní péčí onemocnění zmíněných zdravotních oborů.
-
- Zřizovací listina KrÚ 8731/2003/0SZ ze 17.4.2003 (ve znění pozdějších dodatků)
- Poslední změna registrace poskytovatele zdravotních služeb SpKrÚ 27923-8/2020/OZ z 16.04.2020
- Poslední změna registrace sociálních služeb u Krajského úřadu v Pardubicích SpKrú 78221/2011 OSV z 19.9.2011
- Zapsán v Obchodním rejstříku u Krajského soudu v Hradci Králové v oddílu Pr, vložce č.712 z 1.8.2003
- Organizační struktura
Oddělení a provozy OLÚ
- Plicní oddělení - pneumologie a ftizeologie
- Oddělení následné a dlouhodobé péče
- Psychiatrické oddělení
- Oddělení ambulancí
- Hospodářsko-technická správa
-
-
- administrativa
- provoz prádelny
- provoz údržby
- stravovací provoz
-
- Kontaktní údaje:
název: Albertinum, odborný léčebný ústav, Žamberk
sídlo: Za Kopečkem 353, 564 01 Žamberk
tel.: spojovatelka: +420 465 612 211
provolba: +420 465 677 *** (viz kontakty)
fax: +420 465 612 110
E-mail: albertinum@albertinum-olu.cz
WWW: www.albertinum-olu.cz
ID datové schránky: nvnkgsg
IČ: 001 96 096
DIČ: CZ00196096
statutární orgán: Ing. Rudolf Bulíček, ředitel
Adresa elektronické podatelny: albertinum@albertinum-olu.cz
pracovní doba :
- Hospodářsko-technická správa: pondělí až pátek 6.00 – 14.30
- zdravotnická oddělení: nepřetržitý provoz 24 hodin denně
- Bankovní spojení:
- č.ú. 234783757/0600 - depozitní účet (výdaje a příjmy pacientů a klientů)
- č.ú. 174-401109664/0600 - konto „Stáří“ (příjem finančních darů, platby na účely darů)
- č.ú. 401109664/0600 – konto „Plíce“ (příjem finančních darů, platby na účely darů.)
- č.ú. 18938611/0100 - běžný účet (příjem dotací, daní, příjmů z prodeje majetku...)
- IČO: 001 96 096
- DIČ: CZ00196096
- Žádosti o informace:
Žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím telekomunikačního zařízení.
Žádost je podána dnem, kdy ji OLÚ obdržel.
Sdělení žadatele, že trvá na poskytnutí informace podle § 6 odst. 2 zákona, se považuje za nové podání žádosti.
Ústně a telefonicky podané žádosti vyřizují vedoucí zaměstnanci v rámci své působnosti dané Organizačním řádem OLÚ.
Písemně podané žádosti jsou vyřizovány dle svého charakteru ředitelem OLÚ. Centrální evidence je vedena ředitelem OLÚ.
- Příjem žádostí a dalších podání:
Žádost či stížnost, návrh, podnět nebo jiné dožádání lze podat v písemné podobě poštou, osobně prostřednictvím podatelny OLÚ nebo elektronicky. Stížnost lze podat i ústně, a to u ředitele OLÚ.
Pravidelným způsobem doručování rozhodnutí je doručení poštou nebo datovou schránkou.
Při vyřizování žádostí a podání se OLÚ řídí příslušnými právními předpisy.
- Opravné prostředky:
Opravné prostředky proti rozhodnutí ředitele OLÚ učiněné ve správním řízení, se podávají prostřednictvím ředitele OLÚ Krajskému úřadu Pardubického kraje, a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí a za podmínek stanovených zákonem, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno.
Soudní přezkoumání
Došlo-li rozhodnutím ředitele OLÚ ke zkrácení práv fyzické či právnické osoby, lze podat žalobu k příslušnému obecnému soudu, případně v souladu s čl. 87 odst. 1 písm. d/ Ústavy ČR ústavní stížnost k Ústavnímu soudu.
- Formuláře
- Nejdůležitější předpisy:
- zák.č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení)
- zák.č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování
- zák.č. 262/2006 Sb., zákoník práce
- zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
- zák.č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
- zák.č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
- zák.č. 563/1991 Sb., o účetnictví
- zák.č. 133/1985 Sb., o požární ochraně
- zák.č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů
- zák.č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- zák.č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů
- zák.č. 500/2004 Sb., o správním řízení (správní řád)
- zák.č. 379/2005 sb., o opatřeních k ochraně před škodami způsobenými tabákovými výrobky, alkoholem a jinými návykovými látkami a o změně souvisejících zákonů,
- zák.č. 108/2006 Sb., o sociálních službách
- zák.č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení
- zák.č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů
- zák.č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
- zák.č. 17/1992 Sb., o životním prostředí
- zák.č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů (zákon o ochraně ovzduší)
- zák.č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách
- zák.č. 280/2009 Sb., daňový řád
- zák.č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí
- všechny platné vnitřní řády, směrnice a provozní předpisy OLÚ
- Sazebník úhrad za poskytování informací:
Zveřejňování informací provádí OLÚ na své náklady. Poskytování informací na základě žádosti (ústní i písemné) je prováděno za úhradu.
Výši úhrady za poskytnutí informace stanoví ředitel dle sazebníku:
- mzdové náklady: 140,- Kč za každou započatou hodinu práce zaměstnance spojené s vyhledáním informace v případě mimořádně rozsáhlého vyhledávání informací
- materiálové náklady: 1,00 Kč za každou stránku formátu A4 pořizované ČB fotokopie nebo skenované kopie, od 10 Kč do 30 Kč (dle tipu nosiče) za CD / DVD
- doručovací náklady: hodnota balného a poštovného dle platného ceníku České pošty.
Úhradu za poskytnutí informace provede žadatel na pokladně OLÚ nebo bezhotovostní platbou na účet OLÚ, a to vždy před poskytnutím informace.
14. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999
- Přehled informací poskytnutých podle zákona č. 106/1999 (viz. níže dokumenty ke stažení)
Rozpočet